مرداد 94 - بهانه دل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهانه دل

می نویسم بر در و دیوار کویش حال خویش باشد آن را یار خواند یا کسی گوید به یار

به نام آفریدگار مهر

سلام آقای خوبم

آقا اجازه!

 

سبک زندگی مهدوی 2

در قسمت قبل یکی از ویژگی های سبک زندگی مهدوی و مهدی یاوران را قرار دادیم. اکنون یکی دیگر از معیارها را خدمت تان عرض می کنیم:

کلاس های قرآنی و دینی در خانه

از جمله رسالت های یک خانواده ولایی و مهدوی این است که بتواند نسلی با استعداد و مهیا از لحاظ دینی و مذهبی رشد داده و تربیت کند تا جمع سربازان امام زمان سلام الله علیه را تشکیل دهند و در علم و عمل از آن حضرت تبعیت کنند.

در واقع خانه های نورانی با نور امامت و ولایت، مرکزی برای تربیت دینی فرزندانند تا عشق به قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام را در دل داشته باشند و در جامعه گسترش دهند.

در همین خصوص در کتاب «کنز العمال» روایتی به نقل از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نوشته شده مبنی بر اینکه آن حضرت فرموده است: «فرزندانتان را بر سه پایه و خصلت تربیت کنید: محبت پیامبرتان، محبت اهل بیت و قرآن».

بر همین اساس است که سبک زندگی به شیوه ای مورد رضایت امام زمان سلام الله علیه است که در آن چند نکته رعایت شود:

فرزندان بر اساس اصول و مبانی تربیتی کلی شرعی و عقلی تربیت شوند. بدین ترتیب تربیت نسل با استفاده از دستورات قرآنی و دینی یکی از معیارهای اصلی در سبک زندگی ولایی است.

وقتی بزرگ ترهای خانواده در حضور کوچک ترها قرآن را تلاوت کنند و به طور مداوم از داستان های زندگی امامان معصوم علیهم السلام برای بچه ها تعریف کنند، به طور ناخودآگاه آنها را تشویق می کنند تا با این بزرگان پیوند برقرار کرده و تحت حمایت ایشان قرار گیرند.

بدین ترتیب نسل های جدیدی در برابر خطرات احتمالی و انواع تهاجمات فرهنگی تا اندازه زیادی بیمه خواهند بود چرا که با تربیتی ولایی و مهدوی رشد کرده و بزرگ شده اند و خوب و بد را به خوبی از یکدیگر تشخیص می دهند.

ادامه دارد...



نوشته شده در سه شنبه 94 مرداد 27ساعت ساعت 11:7 صبح توسط عابر کوچه های عشق| نظر

به نام آفریدگار مهر

سلام آقای خوبم

آقا اجازه!

 

زندگی کردن به روشی که امام زمان سلام الله علیه دوست دارد:

سبک زندگی مهدوی

امام زمان سلام الله علیه چه شیوه ای را برای زندگی می پسندد؟ چگونه زندگی کنیم تا خدا و ولی او از ما راضی باشند؟

کدام کارها دل امام زمان را شاد می کند؟

چه چیزهایی موجب ناراحتی و نارضایتی آن حضرت را به وجود می آورد؟

به دلیل مشروح بودن وظایف ما در سبک زندگی ما به مهم ترین وظایف در سبک زندگی مهدوی اشاره میکنیم.

تلاش برای یادگیری علم و دانش

دوران پس از ظهور، دوره علم و دانش است؛

به طوری که علوم کشف شده وآموخته شده تا آن زمان در حداقل قرار می گیرد.

در کتاب «بحار الانوار» به نقل از امام باقر سلام الله علیه درباره علم آوری و گسترش دانش در زمان ظهور امام زمان سلام الله علیه آمده:«هنگامی که قائم ما قیام کند، دست خدایی اش را بر سر بندگان می نهد. از آن پس خردها و دانش های آنان به هم می پیوندد و کمال می یابد.»

البته باید توجه داشته باشیم که این روایت به این مفهوم نیست که انسان ها تا قبل از ظهور امام زمان سلام الله علیه هیچ تلاش و کنکاشی برای به دست آوردن و فهم معارف و علوم ندارند یا نباید داشته باشند بلکه منظور از این روایت آن است که علم و دانش در آن دوران گسترش پیدا می کند و مردم در بهره مندی از این علوم و معارف به بهترین درجه های ممکن می رسند.

بنابراین علم آموزی را می توان یکی از مهم ترین شاخصه های یک خانواده ولایی و مهدوی دانست و از مسلمانان انتظار داشت تا در هر شرایطی این نکته را از یاد نبرده و به آن توجه داشته باشند.

البته در هر خانواده ای باید بزرگ ترها الگو و مسرمشق خوبی برای کوچک تر ها باشند....

ادامه دارد... 

 



نوشته شده در سه شنبه 94 مرداد 27ساعت ساعت 10:34 صبح توسط عابر کوچه های عشق| نظر بدهید

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin